woensdag 27 februari 2008

Project "agenda"

Dit projectje was al een hele tijd geleden beloofd, maar helaas was uit het oog verloren. Hoewel het al bijna maart is wil ik toch dit projectje met jullie delen.

Wat heb je nodig?
* een organizer navulling (o.a. te koop bij Hema, Club, AVA,...)
* stevig karton
* resten cardstock en dessinpapier naar keuze
* embellishments naar keuze (lint, stickers, bloemen, bling,...)
* boekringen (aantal is afhankelijk van het aantal gaatjes in de navulling)
* basismateriaal: snijmes en lat, schaar, lijm, dubbelzijdig tape, ...
* tool om gaatjes te maken (bv. Crop-a-dile) Werkwijze:
1. Meet een blad van de organizer navulling (hou rekening met uitstekende tabs). Snij 2 stukken karton die een beetje groter zijn dan zo'n blad. Dit worden de kaftjes. Bekleed de 2 stukken karton met papier naar keuze. Ik plakte met dubbelzijdig tape, maar je kan bv ook boekbinderslijm (of zoiets) gebruiken.
2. Maak gaatjes in het karton. Gebruik hiervoor eerst een van de blaadjes als mal, zodat de gaatjes op de juiste plaats staan.


3. Versier de kaft verder naar eigen smaak, met bv stempel, stickers,...
4. Gebruik de tabblaadjes als mal en maak er zelf nieuwe van cardstock. Versier naar keuze en maak er mini scrappagina's van.
5. Zet het geheel in elkaar met de boekringen. Knoop eventueel lintjes en/of fibers om de ringen.
6. Knoop aan de bovenste ring een langer lint. Dit kan je gebruiken als bladwijzer.

7. Je agenda is klaar!

Mijn agenda is gemaakt van restjes en telt dus ook mee voor mijn 100 challenge.

5 opmerkingen:

daphné zei

Mooie agenda. Dat papiertje van de kaft herken ik precies, heb dat ook liggen.
Ik maakte voor mijn nichtje van 12 een stoere meidenagenda voor haar nieuwjaar. Ik gebruikte als basis een gewoon boekje, waardoor ik alle data moest schrijven, pff wat een werk.

Anoniem zei

heel mooi!ik maakte er ook eentje!maar dan wel iets eerder dan jou(staat op mijn blog,knutselfrutsels)groetjes,niekolken

pruts zei

leuk idee!!!

Anoniem zei

Leuk, leuk, leuk. En dat bloempje is ook heel mooi. Van waar komt dat ? (grapje)

Caroline van Scrap2be zei

leuk, hoor!